Zwangerschapsyoga


Tijdens deze bijzondere periode in je leven is het belangrijk genoeg tijd vrij te maken voor jezelf en je kindje. Een uur per week alleen bezig zijn met jezelf en je veranderende lichaam maakt dat je deze bijzondere tijd bewuster mee maakt. Tijdens les doen we yogaoefeningen om je lichaam op een verantwoorde manier in beweging te houden en je leer je ook spanning los te laten. De oefeningen houden je lichaam niet alleen soepel en sterk maar bereiden je ook voor op bevalling en de tijd daarna. We beginnen de les altijd met een rondje langs alle deelnemers. Heb je klachten? Dan kunnen we daar in de les direct mee aan de slag. De les bestaat uit het doen van lichamelijke oefeningen en ademoefeningen en we sluiten altijd af met een ontspanning. De les wordt begeleidt door een gediplomeerde zwangerschapsyogadocent. Na de les wordt er thee gedronken en is er gelegenheid om na te praten
Bij Yogabeach kun je starten en stoppen wanneer dat voor jou goed voelt. Je kunt starten na de 14e week en stoppen wanneer jij wilt. Een aantal keer per jaar wordt er een partnerles georganiseerd en hier kan apart voor worden ingeschreven.
De lessen vinden plaats in de fijne studio in Noordwijk aan Zee.
Vanwege de Corona maatregelen zijn de lessen nu alleen online te volgen. Zodra de studio weer open kan , zijn de lessen weer in de studio maar kunnen ook dan online gevolgd worden als je dat prettiger vindt. Om contact met elkaar en andere zwangeren te onderhouden, in deze tijd, kun je er voor kiezen om in de speciale Yogabeach zwangerschapsyoga app groep te worden toegevoegd
Je kunt de lessen volgen met een abonnement of met een knipkaart en een proefles is altijd gratis.

Tijd: Zondag 10.45 - 11.45 uur door Michelle Braams

Voordelen van yoga tijdens de zwangerschap
Verbetering van de houding en evenwicht
Stimulatie van klieren die de hormoonhuishouding regelen
Betere doorbloeding en circulatie
Bewustwording en verbetering van de adem
Helpt bij slaapproblemen
Bevordert welbevinden
Leert beter te ontspannen
Vermindering stress zodat je kindje beter kan groeien
Verminderd de kans op stuitligging en sterrenkijker
Kan hoge bloeddruk verminderen
Rust moment moeder & kind
Bewustwording veranderingen in het lichaam en acceptatie hiervan
Kan angsten voor pijn, bevalling en moederschap verminderen.